Tobiasregistret

Skarpt skolprojekt – Kampanj
Avs: Tobiasregistret
Period: 5 veckor
2020

Bakgrund
Skapa en kampanj för Tobiasregistret där vi riktas oss ditt den målgrupp de har svårast att nå – unga män i åldrarna 18-35 år.

Tobiasregistret är det svenska registret för blodstamceller. Genom registret finner sjuka människor passande givare av blodstamceller. 

Lösning
Vi skapade kampanjen Jag är med, är du? som riktar sig till målgruppen 18-25 år. Vi använder oss av kända gamers och streams som förmedlar budskapet om att bli givare till sina följare. Genom att ha budskapet Jag är med, är du? skapar det en nyfiken och en känsla av att också vilja vara med i Tobiasregistret.

Team
Angelica Myrvik, Jennifer Wulff, Jimmie Nilsson och Malin Sjöberg.

Min roll
Del i analysarbetet
Gränssnitt/Layout
Instagram-annonser

Till hemsidan