Cinnamon

Skarpt skolprojekt – Redesign
Kund: Cinnamon
Period: 8 veckor
2020

Bakgrund
Skapa ny identitet och hemsida åt Cinnamon

Cinnamon är ett skoföretag som inriktar sig på fotriktiga skor. De är ett företag med stor kompetens och deras vision är att göra snygga skor som är bra för fötterna. Idag riktar sig Cinnamon till äldre kvinnor och till personer med fotproblem eller intresserade av god fothälsa.

Lösning
Cinnamons nya grafiska profil är mer könsneutral och modeinriktad, vilket kommer utöka målgruppen så att en yngre målgrupp i åldern 30-50 kommer att nås. Varumärket Cinnamon ska kännas vänligt, naturligt och personligt samt förmedla känslan av trovärdighet och kunnande.

Team
Edvin Myren Pettersson, Daniel de Bruin, Noortje van Riet och Malin Sjöberg

Min roll
Vara del i analysarbetet
Kod – sidor fotproblem, hitta butik och varukorg

Till hemsida